Witamina D3 oraz witamina K2 mk7.


Witamina D3 potrzebuje witaminy K2, żeby optymalnie mogła spełnić swoje zadania w organizmie. Witamina D nie będzie mogła prawidłowo działać bez towarzystwa witaminy K2 oraz odwrotnie. Dodatkowo witamina K2 dba o to, aby witamina D3 nie odkładała się, co mogłoby prowadzić do jej przedawkowania. Witamina D3 oraz witamina K2 mk7. po prostu te dwa składniki są zawsze zgranym duetem. Jest to pierwsza, najważniejsza informacja dotycząca stosowania obu witamin. Co jeszcze watro wiedzieć o nich…..

Słoneczna radość.

Dwa słowa opisują bardzo dobrze cechy witaminy D3 „słonce i radość”. Jak wiemy najlepszym źródłem jest słonce, które jednak nie zawsze towarzyszy nam, dlatego zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym należy zadbać o jej prawidłowy poziom. Ta słoneczna witamina dba także o nasze samopoczucie i daje radość

Najczęstsze objawy niedoboru witaminy D:

  1. Osłabienie układu odpornościowego.

Niski poziom witaminy D osłabia nasz układ odpornościowy. Badania wykazują jednoznacznie, że prawidłowe stężenie witaminy D poprawia wydolność organizmu i wzmacnia odporność.

  1. Nadciśnienie tętnicze

U pacjentów zmagających się z wysokim ciśnienie krwi stwierdzono niski poziom witaminy D, który wpływał bezpośrednio na podwyższone ciśnienie. Badania wykazały, że odpowiednio duży poziom witaminy D zmniejsza wydzielenie reniny, co wiąże się ze zmniejszeniem ilości aldosteronu. Rezultatem jest obniżenie ciśnienia tętniczego ( 10% wzrost witaminy D równa się 8% spadkiem rozwoju ryzyka nadciśnienia tętniczego).

  1. Choroby serca

Istniej duże prawdopodobieństwo, że niski poziom witaminy D przyczynia się do zaburzeń układu krążenia. Lekarze zaobserwowali, że niskie stężenie witaminy D przyczynia się do wzrostu poziomu wapnia, który odkłada się w tętnicach. Nagromadzony w tętnicach wapń powoduje zatory, zwiększa ryzyko wystąpienia zawału serca oraz udaru mózgu.

4. Bóle mięśni i stawów

Przy lekkich spadkach witaminy D dolegliwości są niewielkie, które nie każdy może zauważyć. Może to być chwilowy ból, dyskomfort przy wykonywaniu ruchów bądź codziennych czynności. Przy coraz większych niedoborach witaminy D bóle mięśni i osłabienie układu mięśniowo- kostnego przybiera na sile. Przyczyną wystąpienia takiego stanu jest fakty że, witamina D gdy zostanie metabolizowana zwiększa skurcz mięśni (mechanizm wzmacniania kości).

5. Uczucie ciągłego zmęczenia i smutku/ depresja

Nie bez przyczyny witamina D jest przez wielu nazywana witaminą szczęścia. Ma znaczny wpływ na nasze samopoczucie, uczucie przygnębienia i smutku oraz stany depresyjne, co jest w dużej mierze spowodowane skrajnie niskim stężeniem witaminy D. Osoby poddane suplementacji D3 mają znacznie mniej epizodów smutków i przygnębienia, stanów niepokoju oraz stanów bezsenności bądź nadmiernej senności, która pojawia się u osób z niedoborem tej cennej witaminy.

6. Nadmierne pocenie

Istnieje bezpośrednie powiązanie między problemem z nadmierną produkcją potu, a dość niskim poziomem witaminy D. Medycyna jednak nie odkryła do końca przyczyn takiej reakcji organizmu.

7. Problemy jelitowe

Uwarunkowania pokarmowe oraz towarzyszące choroby mają wpływ na wchłanianie witaminy D. Są to: choroba Crohna, choroba zapalna jelit, które charakteryzują się upośledzonym przyswajaniem witaminy D i są dość często narażona na jej niedobór. Kolejną grupą zmagającą się z niedoborem witaminy są osoby otyłe. Tkanka tłuszczowa znacznie osłabia działanie witaminy i zmniejsza jej skutki fizjologiczne.

Witamina D3 oraz witamina K2 mk7.
Witamina k2

Niedobór witaminy D.

Przyczyny: Niewystarczająca ilość promieni słonecznych, szerokość geograficzna, filtry przeciwsłoneczne. Leki i suplementy ( dziurawiec zwyczajny, leki przeciwpadaczkowe i przeciwretrowirusowe, glikokortykoteroidy, rifampina. Niewydolność nerek i wątroby, otyłość oraz zaburzenia wchłaniania (choroba Crohna, mukowiscydoza, celiakia, choroba Whipple’a, choroby wątroby).

Skutki: Infekcje górnych dróg oddechowych, grypa, gruźlica, obniżona odporność. Choroby płuc ( astma, świszczący oddech, natężona objętość wydechowa w ciągu jednej sekundy). Stany lękowe, depresja, schizofrenia. Cukrzyca, stwardnienie rozsiane, reumatyzm, krzywica, osteoporoza, zapalnie kości i stawów, bóle kości i ich rozmiękanie oraz zwiększone ryzyko zachorowań nowotworowych.

Witamina K2 MK-7.

Witamina K to kilka związków o zbliżonej budowie: K1 (filochinon), K2 (menachinony o wzorze ogólnym MK-n w zależności od budowy) i otrzymywaną wyłącznie drogą syntetyczną witamina K3. Witaminę K1 od K2 różni przyswajalności i okres działania w organizmie oraz co ważne ich rola. Witamina K1 odpowiada za krzepliwość krwi, z czym nie ma nic wspólnego witamina K2. Witamina K1 zawarta w pożywieniu ma krótki, zaledwie półtoragodzinny okres półtrwania oraz jest dość trudno przyswajalna. Witamina K2 MK-4 występuje w postaci syntetycznej jest efektywna jednak wymaga dużo większych dawek i przyjmowania jej nawet kilka razy dziennie.

Na szczególną uwagę zasługuje witamina K2 MK-7 ze względu na jej naturalność. Wersja MK-7 powstaje pod wpływem bakterii w jelitach i jest zdecydowanie trwalsza od wersji MK-4, która jest produkowana w tkankach zwierzęcych (mięso, żółtka jaj, masło). W odróżnieniu od innych postaci z grupy witamin K charakteryzuje ją bardzo dobra wchłanialność oraz długi okres półtrwania w organizmie ( do 72 godzin).

Sposób działanie witaminy K2.

Prawidłowe rozmieszczenie wapnia. Jej najważniejsza funkcja to zapobieganie akumulowaniu się wapnia w tętnicach. Polega to na aktywacji białka osteokalcyny, która zarządza wapniem tak ,aby trafiał do kości oraz zębów, a nie kumulował się w tętnicach stanowiąc zagrożenie. W wyniku niedoboru witaminy K2 lub jej nadmiaru wapń nie potrafi sam osadzić się w kościach i zębach, przez co odkłada się w tętnicach, tworząc blaszkę miażdżycową. Witamina K2 chroni tym samy przed rozwojem osteoporozy. Również przy zmianach miażdżycowych witamina K2 jest niezbędna, ponieważ aktywuje białko MGP, które pomaga usunąć nagromadzony wapń w tętnicach. Stosując wapń zawsze należy pamiętać o dostarczaniu witaminy K2, tylko wtedy mamy pewność, że wapń osadzi się w kościach i zębach.

Witamina K2 z natto.

Natto to sfermentowana soja, która jest azjatyckim składnikiem wielu dań oraz bogatym i naturalnym źródłem witaminy K2. Witamina K2 MK-7 wytarzana z natto jest najlepszą postacią przyswajaną przez nasz organizm. W codziennej diecie witamina K2 znajduje się w sfermentowanych produktach (sery, jogurty, kefiry, kiszona kapust).

Wpływ na funkcjonowanie organizmu witaminy K2.

 

  1. Zapobiega powstawaniu osteoporozy.
  2. Chroni przed zmianami miażdżycowymi oraz niweluje skutki zwapnienia tętnic.
  3. Zapobiega powstawaniu chorób serca, chorobie Alzhaimera, cukrzycy i reumatoidalnemu zapaleniu stawów.
  4. Zmniejsza poziom insuliny po posiłku.
  5. Hamuje rozwój nowotworów płuc.
  6. Pozytywnie wpływa na zdrowie płodu i noworodka.
  7. Przeciwdziała starzeniu się organizmowi.
  8. Zapewnie mocne i zdrowe kości oraz zęby.

Polecamy używanie Witaminy D3 oraz witaminy K2 mk7. Zawsze razem

Have any Question or Comment?

One comment on “Witamina D3 oraz witamina K2 mk7.

Takich informacji poszukiwałem Pozdrawiam.

Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *